Kaj je digitalni marketing?

V zadnjih letih je postal digitalni marketing obvezen del trženja vsakega malega, srednjega in velikega podjetja. Zato ni nič presenetljivega, da se podjetniki vse pogosteje obračajo na agencije za digitalni marketing, ki jim ustrezno svetujejo in naredijo ustrezno strategijo digitalnega marketinga. Seveda se lahko digitalnega marketinga lotimo tudi sami, vendar je potrebno najprej sploh vedeti, kaj je digitalni marketing, kako se ga uporablja in katere kanale uporabiti. Na ta vprašanja bomo skušali odgovoriti v tem zapisu.

Digitalni marketing – sodoben način trženja blagovne znamke s pomočjo digitalne tehnologije

Kot izraz se je začel digitalni marketing uporabljati v zgodnjih letih tega tisočletja, čeprav je bil med nami že veliko prej. Pravzaprav so se prve takšne reklame uporabljale že z izumom radia leta 1896, ko so prodajalci hitro ugotovili, da ga lahko uporabijo tudi za prodajo svojih izdelkov. Marsikdo je mnenja, da je digitalni marketing povezan zgolj z internetom in pametnimi napravami, vendar temu ni tako. Kot že ime pove, je digitalni marketing proces, s katerim poskrbimo za promocijo in trženje izdelkov ali storitev s pomočjo elektronskih naprav in digitalne tehnologije. Gre za kakršnokoli obliko reklame, ki se pojavi na vašem mobilnem telefonu, internetu, elektronski pošti, socialnih medijih, radiu, televiziji in še kje.

Zakaj je digitalni marketing tako pomemben?

Dejstvo je, da je število ljudi, ki uporabljajo digitalne naprave in tehnologijo vedno večje, predvidevamo pa lahko, da bo to število tudi v prihodnosti le še naraščalo. Nekateri ljudje preživijo v digitalnem svetu dnevno tudi po 11 ur in več, zato ni nič presenetljivega, da je digitalni marketing strategija oglaševanja, ki ima lepo prihodnost. Trenutno je v praksi digitalni marketing najbolj donosen način oglaševanja in se od klasičnega razlikuje v tem, da uporablja kanale, ki omogočajo natančno analizo kampanj, s čimer je večje razumevanje, kaj deluje in kaj ne. Z njegovo pomočjo veliko lažje definiramo naše ciljne skupine oziroma potencialne kupce, h katerimi lahko pristopimo s pomočjo različnih kanalov digitalnega marketinga.

Učinkoviti kanali digitalnega marketinga

Z namenom prepoznavnosti podjetja in pridobivanja novih kupcev lahko digitalni marketing uporablja enega ali več digitalnih kanalov. V osnovi jih delimo na dve skupini, in sicer na online marketing in offline marketing.

Online marketing

Online marketing je spletni marketing, ki se osredotoča predvsem na trženje s pomočjo svetovnega spleta.

  • Mobilni marketing

Pri mobilnem marketingu gre za to, da se digitalni marketing oziroma oglaševanje, pojavi v različnih mobilnih aplikacijah in na ta način doseže, da se oglaševalec s svojimi reklamami pojavi že pri otrocih in mladostnikih, ki tovrstne aplikacije uporabljajo. Gre za zelo ciljano obliko oglaševanja, saj omogoča, da potencialne in zainteresirano publiko angažiramo za oglede in nakupe kar skozi aktivnosti, ki jih uporabniki izvajajo preko mobilnih aplikacij.

  • Optimizacija spletnih strani (SEO)

Optimizacija spletnih strani ali SEO je eden od najzahtevnejših procesov, ki jih vključuje digitalni marketing. Z njim optimiziramo vsebino spletne strani na ta način, da v spletnih iskalnikih ob vnosu določene ključne besede dosega najvišje uvrstitve med tako imenovanimi organskimi oziroma neplačanimi prikazi. Digitalni marketing z učinkovito optimizacijo spletnih strani je pri večini podjetij tako osredotočen na doseganje visokih uvrstitev v Googlu, na povečanje obiskanosti spletnih strani, povečanje števila prejetih povpraševanj in povečanje spletne prodaje.

  • Oglaševanje s plačilom na klik (PPC)

Drugi kanal oglaševanja, ki nam ga omogoča digitalni marketing je oglaševanje s plačilom na klik. Takšni oglasi se pojavijo na vrhu rezultatov iskanja in imajo oznako ʺadʺ oziroma ʺoglasʺ. Tovrstno oglaševanje vam pomaga pridobiti bolj kvalificirane stranke, ki bodo na vaši strani tudi opravile konverzijo (nakup, poslale povpraševanje ali se registrirale). Oglaševanje s plačilom na klik je najboljša izbira, če gre za hitro promocijo, prodajne akcije, sezonsko oglaševanje ali kaj podobnega, pri čemer ne želimo izgubljati časa. Seveda pa se je potrebno zavedati, da vam takšen digitalni marketing prinaša rezultate dokler Googlu plačujete za oglase.

  • E-poštno trženje ali email marketing

Kot že ime pove, se digitalni marketing v tem primeru osredotoča na svoje kupce preko elektronske pošte. Pri tem je potrebno biti pozoren, da ne pride do tako imenovanega spamminga, pri katerem na čim več elektronskih naslovov pošljete svoje prodajne in marketinške vsebine. Sicer pa je email marketing ena redkih metod, ki omogoča neposredno povezavo z občinstvom in vašimi zainteresiranimi potencialnimi strankami, njim pa zagotavlja vsebine, ki jih dejansko zanimajo. Digitalni marketing v tem primeru poleg promocijskih e-poštnih sporočil vključuje tudi povezave do blog zapisov ali katerokoli drugo vsebino.

  • Trženje na družbenih omrežjih

Tržno komuniciranje preko družbenih omrežij je v poslovnem svetu vse bolj popularno. Tovrsten digitalni marketing je še posebej aktualen pri majhnih podjetjih, ki nimajo dovolj sredstev za velike oglaševalske akcije in za promocijo svojih izdelkov in storitev uporabijo Facebook, Twitter, Linkedln in druge družbene medije. Zavedati pa se je potrebno, da je digitalni marketing v tem primeru uspešen le, če trženje na družbenih omrežjih povežemo tudi z drugimi kanali digitalnega marketinga, prav tako pa je potrebno upoštevati, da ni pa primerno za agresivno oglaševanje in trženje vaših izdelkov in storitev. Na njegovo uspešnost močno vpliva kakovost vsebine ter dobra in učinkovita spletna stran, je pa zato odličen način izgradnje široke mreže potencialnih kupcev.

  • Vsebinsko trženje

Dobra vsebina je izjemno pomembna za digitalni marketing, saj je eden od načinov, kako ustvariti položaj avtoritete in zaupanja vrednega ponudnika na svojem področju. S tem na svojo spletno stran usmerite promet in poskrbite za večjo prepoznavnost blagovne znamke. Vsebinski digitalni marketing je tako eden od najbolj učinkovitih načinov izmenjave vašega znanja s ciljno publiko, zato je pomembno, da jim posredujete kakovostne vsebine v številnih različnih oblikah, kot so na primer blogi, videoposnetki, infografika, podcasti, vodniki in še marsikaj drugega.

  • Oglaševanje na družbenih omrežjih

Oglaševanje na družbenih omrežjih je ena od bolj kompleksnih oblik promoviranja, digitalni marketing pa nam v tem primeru ponuja več različnih možnosti oglaševanja in s tem ustvarjanje boljših oglasov. Pri tem je potrebno imeti le obilno ustvarjalne svobode, saj lahko k svoji ciljni publiki pristopimo v obliki video oglasov, člankov in drugih vsebin. Digitalni marketing v obliki oglaševanja na družbenih omrežjih je izjemno učinkovit, saj omogoča bolj natančno ciljanje svojega občinstva, kar pomeni, da lahko natančno opredelimo njihovo vedenje, interese, demografske značilnosti, zaposlitev, družinski status in še marsikaj drugega.

  • Oblikovanje spletnih strani

Mnoga podjetja pogosto zanemarijo uporabnost spletnih strani. Dejstvo pa je, da dobra spletna stran, ki uporabnikom olajša iskanje informacij, pri njih zbudi tudi boljši vtis o podjetju. Oblikovanje spletne strani je zato pomemben proces, saj močno vpliva na to, kako bo podjetje nastopalo na svetovnem spletu in digitalnem trgu. Njena slaba zasnova vam lahko prinese več stroškov in težav kot pa koristi, zato je ta kanal digitalnega marketinga morda celo bolj pomemben, kot bi si na prvi pogled mislili.

Offline marketing

Offline marketing uporabljamo brez pomoči svetovnega spleta, vendar se za posredovanje vsebine uporabljajo različne digitalne oziroma elektronske naprave.

  • TV oglasi

Digitalni marketing v obliki TV oglasov je bil in še vedno je industrija, ki ima velik doseg in dosledno uporabo med gledalci. Prav tako vam televizija omogoča, da svoj izdelek prikažete na različne načine, se o njem pogovarjate in pripovedujete zgodbo na humoren, dramatičen ali akcijski način. Omogoča vam vizualne podobe in zvok, se pa je potrebno zavedati, da tovrsten digitalni marketing ni najcenejši.

  • Digitalni panoji ali outdoor digitalno oglaševanje

Nove generacije potrošnikov tradicionalne oblike oglaševanja ne pritegnejo več, ampak so jim veliko bolj zanimive digitalne vsebine v obliki vizualnih oglasov preko monitorjev oziroma panojev, ki se pojavljajo na javnih mestih. Takšno outdoor digitalno oglaševanje ponuja dinamično sliko, na katero se potrošniki veliko bolje odzovejo kot pa na klasične tiskane plakate. Digitalni marketing se v tem primeru osredotoča predvsem na kakovostno vsebino, ki potrošnike vabi na prodajna mesta.

  • Radijski spoti

Sicer je minilo že več kot 100 let, odkar je bil predvajan prvi radijski spot, a je digitalni marketing preko radia še vedno prisoten. Danes ga poslušalci uporabljajo v povprečju 2 uri na dan, zato so radijski oglasi še vedno učinkovit način za posredovanje informacij o lastnih izdelkih in storitvah. Tovrstni oglasi se predvajajo v določenih časovnih terminih in so običajno vnaprej posneti, ključnega pomena pa so zvočni efekti in glasba.

  • Oglaševanje preko SMS in MMS sporočil

Verjetno danes ni nikogar več, ki ne bi uporabljal mobilnega telefona, zato ima digitalni marketing preko SMS zelo velik doseg. Bistvo tega kanala je v tem, da bodo sporočila vašega kupca dosegla neposredno, pri čemer lahko vključite tudi povezave na spletne strani, trgovino ali produkt in s tem povečate število konverzij. Pomembno je vedeti, da je takšen način oglaševanja stroškovno zelo ugoden, saj vam nudi visoko stopnjo odprtosti in ugodno ceno za poslan SMS: Digitalni marketing je danes obvezen del marketinške strategije vsakega podjetja. Zavedati pa se je potrebno, da je potrebno glede na svoje storitve in produkte izbrati za vas najbolj učinkovit digitalni kanal. Če o tem nimate veliko znanja, je najbolje poiskati agencije za digitalni marketing ali pa obiskati tečaj digitalnega marketinga, kjer se boste seznanili z njegovimi osnovami.